Jij bent de Ola in Coca-Cola

Coca-Cola

TL;DR
We hielpen Coca-Cola vreugde verspreiden in heel Europa met #complimentenweek, en bewezen dat een simpel compliment diepe connecties kan creëren.

In het kort

1 maart is Internationale Complimentendag, maar Coca-Cola wilde méér dan een dag—ze wilden een beweging. Met #complimentsweek gaven we medewerkers en klanten in heel Europa de tools om het ongemak rond het geven van complimenten te doorbreken. Kleine momenten werden zo iets groots.

Met een mix van offline activaties en een innovatieve Complimenten Generator creëerden we een onvergetelijke week vol vreugde en verbinding.

De uitdaging

Hoe krijg je duizenden Coca-Cola-medewerkers in heel Europa zover dat ze enthousiast complimenten geven, terwijl dat voor velen ongemakkelijk aanvoelt? De oplossing moest simpel, toegankelijk en—vooral—leuk zijn.

Het inzicht

Complimenten maken mensen blij, maar ze geven voelt vaak ongemakkelijk. Door de druk weg te nemen en humor en creativiteit toe te voegen, lieten we zien dat complimenten geven makkelijk, betekenisvol én leuk kan zijn.

De uitkomst

De campagne bereikte medewerkers in heel Europa en verspreidde jaarlijks meer dan 30.000 complimenten. Door humor, creativiteit en interactie te combineren, bewezen we dat een klein gebaar een enorme impact kan hebben.

In getallen

5
jaren campagnevoeren
30k+
complimenten
10
deelnemende landen in heel Europa

In detail

"

Complimenten zijn universeel, maar ze geven kan zenuwslopend zijn. Om het makkelijker te maken, hebben we de Compliment Generator gemaakt, een digitale tool waarmee werknemers moeiteloos complimenten kunnen uitwisselen. Of ze nu iets grappigs, hartelijks of absurds wilden sturen, de generator bood honderden kant-en-klare complimenten, zoals "Jij bent de mayo voor mijn frietjes" of "Ik zou jou graag op mijn pizza willen".

Werknemers konden hun berichten personaliseren door een foto toe te voegen met behulp van hun webcam, waardoor elk compliment uniek werd. Het platform werd geïntegreerd in het interne netwerk van Coca-Cola, zodat het zelfs de meest afgelegen kantoren bereikte.

De campagne ging verder dan digitale tools. Offline creëerden we ansichtkaarten, posters en stickers vol complimenten, die medewerkers aanmoedigden om positiviteit in hun kantoren te verspreiden. Liften werden omgetoverd tot zelfvertrouwenboosters, waar verborgen camera’s de reacties vastlegden van medewerkers die complimenten kregen van een voice-overacteur.

#complimentsweek bleef niet beperkt tot de muren van Coca-Cola. De campagne verspreidde zich door heel Europa en inspireerde ook klanten en partners om mee te doen. De mix van interactieve tools, offline activaties en Coca-Cola’s kenmerkende charme maakte van #complimentsweek een beweging die verder ging dan de oorspronkelijke looptijd.

Klaar om je campagne tot leven te brengen? Laten we het realiseren: hello@supermachine.be.

Je hebt alles gezien tot hier.
Geen zorgen, er is nog veel meer te ontdekken.