Jim Beam: de #1 die je (nog) niet kent

Alcobrands

TL;DR
We introduceerden Jim Beam in België met een campagne die van onbekende kampioenen merkhelden maakte. Want als je 's werelds nummer 1 bourbon bent, maar nog niemand kent je, dan moet je daar op inspelen.

In het kort

Jim Beam is de best verkochte bourbon ter wereld. Maar in België? Nauwelijks op de radar. Omdat bourbon nog steeds een relatief nicheproduct is en het merk weinig bekendheid geniet, had Jim Beam meer nodig dan alleen een productpromotie.

Dus boorden we iets heel Belgisch aan: ondergewaardeerd talent. Mensen die tot de top van hun kunnen behoren, maar nauwelijks bekend zijn bij het grote publiek. Net zoals Jim Beam.

De uitdaging

Jim Beam had alles: erfgoed, vakmanschap, een geweldig product, maar nul bekendheid in België.

Het inzicht

Belgen trappen niet in een hype, maar we juichen wel voor underdogs. We hebben de onzichtbaarheid van Jim Beam omarmd en omgezet in een kracht. Want nummer één zijn betekent niet dat je het hardst moet schreeuwen. Soms gaat het erom te weten waar je van gemaakt bent en de juiste mensen voor je te laten spreken.

De uitkomst

Supermachine lanceerde "#1 but not famous": een campagne die de best bewaarde geheimen van België vierde. We werkten samen met ambachtelijke influencers die, net als Jim Beam, uitzonderlijk zijn in wat ze doen, maar nog steeds onder de radar vliegen.

De #1 bourbon ter wereld, opgedragen aan de #1's waar je nog nooit van hebt gehoord.

Wil je lawaai maken zonder te schreeuwen? Laten we praten: hello@supermachine.be

In getallen

In detail

Je hebt alles gezien tot hier.
Geen zorgen, er is nog veel meer te ontdekken.