















We hebben allemaal wel eens van die momenten gehad: gedeelde blikken, vluchtige glimlachen en dan... aarzeling. Happn, de app die je opnieuw verbindt met je bijna-verbindingen, had een campagne nodig die de magie van deze "wat als"-momenten vastlegde. Supermachine leverde met brutale, relatable video's op iconische Vlaamse locaties, die gemiste kansen omzetten in liefdesverhalen.
Happn wil zich onderscheiden in de overvolle markt van datingapps door universele emoties aan te boren: de opwinding van het "bijna" iemand ontmoeten en de spijt van het missen van de kans. De uitdaging? Creëer een campagne die net zo menselijk en speels is als de app zelf en vier tegelijkertijd de komst van de app naar Vlaanderen.
Iedereen heeft wel eens de kick gevoeld van "bijna" iemand ontmoeten. Door ons te baseren op deze relateerbare, bijna-missers, hebben we van Happn de held gemaakt die aarzeling omzet in verbinding.
Supermachine creëerde een reeks speelse, spannende video's op populaire Vlaamse locaties. De campagne zorgde voor een perfecte balans tussen humor en hart en positioneerde Happn als de app die vluchtige momenten omzet in betekenisvolle momenten.
"
De campagne van Supermachine voor Happn draaide om het omarmen van de spanning en frustratie van die bijna-ontmoetingen. We maakten brutale, verhalende video's waarin twee mensen duidelijk een vonk voelen, maar aarzelen om een stap te zetten. De twist? Happn springt bij om die bijna-ontmoetingen om te zetten in een tweede kans.
Om de campagne te lokaliseren en aansluiting te vinden bij het Vlaamse publiek, plaatsten we elke video op herkenbare locaties in heel Vlaanderen. Van bruisende straten tot gezellige cafés, kijkers konden bekende achtergronden herkennen terwijl ze zich hun eigen "wat als"-momenten inbeeldden.
De luchthartige toon is terug te vinden in elk onderdeel van de campagne, van het speelse script tot de relativerende beelden. Happn wordt niet zomaar gepresenteerd als de zoveelste datingapp, het is een oplossing voor een universeel probleem, verpakt met een knipoog en een glimlach.
Of kijkers nu herinneringen ophalen aan hun eigen gemiste connecties of hun favoriete lokale plekjes spotten, de campagne herinnert eraan dat liefde slechts een 'Happn' verwijderd kan zijn.
Wil je een band smeden met je publiek? Laten we eens praten: hello@supermachine.be.