Does this ever Happn to you?

Happn

TL;DR
We transformeerden gemiste blikken in echte connecties met een speelse, locatiegerichte campagne die de bijna-liefdesverhalen viert die Happn mogelijk maakt.

In het kort

We hebben ze allemaal wel eens gehad: gedeelde blikken, vluchtige glimlachen en dan... aarzeling. Happn, de app die je terugbrengt naar je bijna-connecties, had een campagne nodig die de magie van die "wat als"-momenten vastlegde. Supermachine kwam met speelse, herkenbare video's op iconische Vlaamse locaties, die gemiste kansen omtoverden in echte liefdesverhalen.

De uitdaging

Happn wil zich onderscheiden in de overvolle markt van datingapps door in te spelen op universele emoties: de spanning van het "bijna" iemand ontmoeten en het spijtige gevoel van gemiste kansen. De uitdaging? Een campagne maken die net zo menselijk en speels is als de app zelf, en tegelijkertijd de lancering in Vlaanderen viert.

Het inzicht

Iedereen heeft wel eens de spanning gevoeld van het "bijna" iemand ontmoeten. Door in te spelen op deze herkenbare, bijna-gemiste kansen, maakten we van Happn de held die aarzeling omtovert in een échte verbinding.

De uitkomst

Supermachine creëerde een reeks speelse, spannende video's op populaire Vlaamse locaties. De campagne vond de perfecte balans tussen humor en emotie en positioneerde Happn als de app die vluchtige momenten omtovert in betekenisvolle herinneringen.

In getallen

In detail

"

De campagne van Supermachine voor Happn draaide helemaal om het omarmen van de spanning en frustratie van die bijna-ontmoetingen. We maakten ondeugende, verhalende video's waarin twee mensen duidelijk een vonk voelen, maar aarzelen om de eerste stap te zetten. De twist? Happn komt te hulp en verandert die bijna-gemiste kansen in tweede kansen.

Om de campagne lokaal te maken en een connectie te creëren met het Vlaamse publiek, plaatsten we elke video op herkenbare locaties in Vlaanderen. Van drukke straten tot gezellige cafés, kijkers konden vertrouwde achtergronden spotten en zich hun eigen "wat als"-momenten voorstellen.

De luchtige toon is in elke hoek van de campagne aanwezig, van het speelse script tot de herkenbare visuals. Happn wordt niet gepresenteerd als zomaar een datingapp, maar als de oplossing voor een universeel probleem, verpakt met een knipoog en een glimlach.

Of kijkers nu terugdenken aan hun eigen gemiste kansen of hun favoriete lokale plekjes herkennen, de campagne herinnert hen eraan dat liefde misschien wel op een 'Happn' afstand ligt.

Wil je een band smeden met je publiek? Mail ons op: hello@supermachine.be.

Je hebt alles gezien tot hier.
Geen zorgen, er is nog veel meer te ontdekken.