















Blankenberge is een kuststad met een unieke charme, maar heeft lang gestreden tegen verouderde stereotypen. Het doel? Blankenberge herpositioneren als een dynamische, gezinsvriendelijke bestemming. Supermachine ontwierp een influencer campagne om de stad opnieuw te introduceren bij haar publiek door influencers uit te nodigen om het echte Blankenberge te ervaren en te delen.
Het imago van Blankenberge werd overschaduwd door vermoeide stereotypen, waardoor het moeilijker werd om jonge gezinnen en een frisse blik aan te trekken. De uitdaging was duidelijk: voorbij de clichés geraken en de stad herpositioneren als een bruisende, moderne bestemming vol authentieke ervaringen.
Zien is geloven. Door relatable influencers, mom-fluencers, reisbloggers en content creators uit te nodigen om Blankenberge zelf te verkennen, lieten we de echte charme van de stad stralen door middel van authentieke, ongescripte content.
Supermachine stelde een weekend samen waarin influencers alles wat Blankenberge te bieden heeft verkenden, van de iconische pier tot lokale verborgen pareltjes. De campagne inspireerde een golf van frisse, boeiende content die de stad in een heel nieuw licht plaatste en verouderde percepties direct ter discussie stelde.
"
De influencer campagne positioneerde Blankenberge als een plek waar gezinnen en reizigers zich thuis kunnen voelen.
Blankenberge moest de boel opschudden en we wisten dat influencers de sleutel waren om oprechte en eerlijke content te creëren. Supermachine creëerde een strategie rond authenticiteit en selecteerde influencers die de moderne en gezinsvriendelijke aantrekkingskracht van de stad konden benadrukken.
Tijdens een meeslepend weekend verkenden de beïnvloeders de bezienswaardigheden en activiteiten van Blankenberge: ze wandelden op de pier, bezochten het Majuttehuis, Sea Life, ontdekten gezellige lokale plekjes en genoten van familiegerichte ervaringen. Elk moment was authentiek en persoonlijk en werd gedeeld door middel van foto's, video's en verhalen.
Om de authentieke sfeer van Blankenberge te benadrukken, moedigden we influencers aan om overgepolijste content achterwege te laten en te kiezen voor echte, oprechte momenten. Het resultaat was content die niet alleen de schoonheid van de stad liet zien, maar haar ook positioneerde als een plek waar zowel gezinnen als reizigers zich thuis kunnen voelen. Dit was het begin van onze rebrandingcampagne 'Home at the Pier'.
De campagne slaagde erin het verhaal om te draaien. Het publiek van de influencers kreeg een echte kijk op Blankenberge, wat de nieuwsgierigheid aanwakkerde en een nieuwe golf bezoekers inspireerde om Blankenberge met eigen ogen te zien.