Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

#wensmee

• NIBC Direct

Tussen alle kerststronken en vuurwerk door was NIBC Direct op zoek naar een eindejaarscampagne. Geen harde conversies als doel, maar de 100% online spaarbank zonder loketten en echt persoonlijk contact meer gezicht en cachet geven. Zo digitaal mogelijk.

SUPERMACHINE schonk de bannerruimte van NIBC Direct aan de trouwste klanten. Via een online generator konden zij hun mooiste wensen overmaken aan vrienden, familie en iedereen die het zien wou. De campagne leidde tot een langdurige samenwerking tussen SUPERMACHINE en NIBC Direct.

wensmee

DE UITDAGING

Imago boven

NIBC Direct was op zoek naar een pure imagocampagne om de eindejaarsperiode in te zetten. Een campagne die opviel tussen die van de concurrenten, maar vooral een positieve en duidelijke boodschap uitstraalde.

De campagne moest op vraag van NIBC Direct volledig digitaal uitgerold worden en dat vooral via de social media kanalen en display advertising. Via de campagne wilde de online spaarbank toch persoonlijkheid tonen, ondanks het gebrek aan kantoren en loketten.

ONZE AANPAK

Dan maar geen reclame

NIBC Direct had duidelijk meegegeven in de briefing dat ze vooral op zoek waren naar een imagocampagne. En dus niet naar een reclamecampagne die producten of services in de kijker zette om zo nieuwe klanten aan te trekken.

Dus besloten we geen reclame te maken, maar de bannerruimte weg te schenken aan de trouwe klanten. Door hen een feelgood platform aan te bieden, mikten we op een nog betere relatie tussen NIBC Direct en haar bestaande klanten.

DE UITWERKING

Iedereen wenst mee

Op wensmee.be werd een module gebouwd waarin de klanten van NIBC Direct hun mooiste wensen voor vrienden en familie konden neerschrijven op een eindejaarskaart. Via e-mail belandden die dan in de juiste mailbox.

Meer nog, de eerste weken van januari 2015 werd een selectie van de mooiste inzendingen getoond op de bannerruimte die NIBC Direct voorzien had voor reclamecampagnes. Zo kreeg de spaarbank plots een heel menselijk gezicht.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE