Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

Six Edges

• BRANDING

Al van Ulrike De Maeseneire gehoord? Straffe madam, met bakken talent! Ze richtte in haar eentje het gloednieuw modelabel Six Edges op en is nu van plan de wereld te veroveren. Het label neemt de klassiekers onder handen en maakt er moderne essentials van, met oog voor kwaliteit en detail.

Met die waarden in het achterhoofd, bouwden we een op maat gemaakte website, maar ontwikkelden we ook een huisstijl die meteen werd doorgetrokken in kledinglabels, fotografie en inpakpapier. Het volledige pakket dus.

SIX EDGES

DE UITDAGING

Branding en fotografie

Six Edges is een nieuw ready-to-wear kledingmerk. De klassieke basics, met moderne fittings en een focus op zeer kwalitatieve stoffen en texturen.

De uitdaging hier lag erin een branding uit te werken die deze eigenschappen perfect reflecteert. Daarnaast kregen we de opdracht een originele fotocampagne te bedenken om het nieuw Vlaams label in de markt te zetten.

ONZE AANPAK

Waarden vertalen

Allerbelangrijkst bij onze aanpak was dat de visuele stijl en alle karakteristieken van Six Edges ook vertaald werden in de nieuwe branding.

Functioneel, modern en uniek maar ook met een toets klassiek en oog voor detail. Onze designers staken hun koppen bijeen en kwamen met een frisse huisstijl op de proppen.

six edges image

DE UITWERKING

Van site tot inpakpapier

SUPERMACHINE bouwde de volledige huisstijl uit tot een strakke website, maar trok de nieuwe branding ook door in kledinglabels, fotografie tot aan het inpakpapier. Daarbij werd altijd rekening gehouden met de waarden van het nieuwe label.

Huisfotograaf Jef Claes nam de campagneshoot voor zich en liet zijn modellen in a-typische poses door een jaren 90 decor gebaseerd op een werkomgeving waden. Zo werd de ready-to-wear feeling extra in de verf gezet.

Voor de campagneshoot ontwikkelden we samen met fotograaf Jef Claes een concept dat 1-1 inspeelt op het imago dat Six Edges wilt uitstralen. Om ready-to-wear extra in de verf te zetten, hebben we als visueel concept gekozen voor a-typische poses binnen een decor dat een jaren 90 werkomgeving suggereert.


IF YOU LIKE IT, MAKE IT OFFICIAL.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE