Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

Salariskompas

• VACATURE

Is €2.700 brutoloon genoeg? Tijd voor opslag? Mag je twee maanden op vakantie? Die bedrijfswagen, durf je die vragen? Ga perfect voorbereid naar je volgende loononderhandeling dankzij het gloednieuwe Salariskompas!

Vacature kiest voor een nieuwe aanpak en wil haar klanten nog beter gaan servicen. Uiteraard met een uitgebreid aanbod aan jobs, maar ook met selecties op maat en heel wat tools om jobhunters nog beter te helpen. 

Het salariskompas is er zo eentje.

De uitdaging

Tone of voice is everything.

SUPERMACHINE ging samenzitten met Vacature om de tone of voice van de campagnes wat aan te passen. We stelden een creatievere, wat meer opvallende stijl voor, zonder daarbij in te boeten aan professionalisme. Dichter bij de doelgroep, speciaal maar to the point. Het salariskompas, een tool om snel en makkelijk uit te zoeken hoeveel iemand met jouw profiel verdient en welke extralegale voordelen die heeft, was de eerste grote test. Met héél veel credits voor onze collega's bij Little Miss Robot voor de ontwikkeling van de tool.

salariskompas macbook

ONZE AANPAK

Kras jezelf naar opslag!

Onderhandelen over je loon en voordelen geeft altijd stress. Maar hoe beter je voorbereid bent, hoe meer kans op succes. Je loon en voordelen, daar heb je controle over, het is geen kansspel. En met dat idee in het achterhoofd bedachten we de extralegale voordeelloterij. Je opslag winnen door te krassen of een bedrijfswagen krijgen als je de juiste deur opentrekt, het spreekt tot de verbeelding. Absurd genoeg om later met de enige oplossing af te komen, namelijk het salariskompas.

DE UITWERKING

Radio en print

Het concept werd vertaald naar verschillende dragers. Voor de printcampagne werd het krasbiljet letterlijk uitgewerkt en bij een begeleidende advertentie in magazines gestoken. Zo konden mensen echt proberen een extralegaal voordeel te winnen. De advertentie werd geplaatst in Vacature Magazine, Het Laatste Nieuws, DeMorgen, Nina, DM Magazine, Dag Allemaal, Humo, Goed Gevoel, Vitaya en Guido Magazine. Voor de radiocampagne werden drie gelinkte radiospots geschreven, telkens met focus op een gameshow waar voordelen gewonnen konden worden, inclusief catchy tunes. Deze kwam je tegen bij StuBru, Radio1, Joe en QMusic. Onze productiepartner én helden van dienst voor het uitwerken van deze spot; ROUNDHOUSE





 

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE