Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

nibc.be

• NIBC Direct

‘Ontwerp eens de ideale website voor online sparen en hier is een boek met alle regels waar je je aan moet houden.’ NIBC Direct zette meteen wat druk op de ketel. Als extraatje, NIBC Direct heeft geen fysieke kantoren waar klanten terecht kunnen, dus krijgt de website een belangrijke en centrale rol.

SUPERMACHINE begon helemaal opnieuw en stak de webstek van de spaarbank in een fris design, met usability op plaats nummer één. Er werd wat persoonlijkheid in de site gestoken, via duidelijke copy werd informatie gedeeld en de nodige CTA’s zorgden voor conversie.

NIBC

DE UITDAGING

Site met persoonlijkheid

NIBC Direct wou de ideale website voor online sparen. Duidelijk, to the point, gebruiksvriendelijk maar ook met persoonlijkheid.

De spaarbank heeft geen fysieke kantoren dus dient de website als belangrijkste platform. Een stevige verantwoordelijkheid.

ONZE AANPAK

Van scratch

In eerste instantie werd gekeken hoe we de reeds bestaande website een nieuwe jas konden geven, maar uiteindelijk werd beslist de website van scratch op te bouwen.

Een nieuwe start, meteen alles juist zetten en vooral mikken op servicen en conversie. En dat allemaal binnen de pakken regels waar banken zich aan moeten houden.

DE UITWERKING

Een menselijke site

Als eindresultaat leverde SUPERMACHINE een site zo fris als een glas water na een muntje in de mond. Usability kreeg de absolute voorkeur, copy werd vermenselijkt en er werd duchtig gestrooid met call to actions.

Ondanks veel gevloek toch mooi binnen de vele richtlijnen die de bankensector moet volgen. Met de website krijgen NIBC-klanten toch een vertrouwelijke omgeving om met de bank te communiceren.


IF YOU LIKE IT, MAKE IT OFFICIAL.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE