Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

Gustaf

• neoScores

Als de tweede beste Start-up ter wereld (2014) op je deur komt kloppen, dan maak je al eens een vreugdesprongetje. Gustaf, toen nog neoScores, biedt zowel een app als een shop voor digitale muziekpartituren aan.

Na enkele rondjes geld ophalen, was het ook tijd voor de echte marktzetting, met een uitgebreid communicatieplan, een rebranding en een social media strategie.

SUPERMACHINE nam de lead in dit project, schreef een jaarplan uit en transformeerde neoScores naar Gustaf.

GUSTAF

DE UITDAGING

Lange termijn communicatie

NeoScores was op zoek naar een communicatiebureau om op lange termijn mee samen te werken. En dat voor het volledige pakket. Een communicatiestrategie, een marktzetting, een social media-plan, een uitgebreide rebranding, een creatief concept en uitvoerend werk.

Om het geschikte bureau te vinden, werd een pitch uitgeschreven, die later door SUPERMACHINE gewonnen werd op basis van creatief concept, strategie en uiteraard Elke haar ontzéttend aantrekkelijk... budget.

ONZE AANPAK

Van neoScores naar Gustaf

SUPERMACHINE startte dit huzarenproject met uitgebreide research naar zowel concurrenten, trends, doelgroepen en de muziekmarkt. In overleg met neoScores werd beslist om een nieuwe identiteit uit te werken voor zowel shop als app.

Team social ging aan de slag met een social media strategie, zowel strategisch als uitvoerend, terwijl designers en copywriters rond de tafel zaten voor de branding. Doel? Op korte tijd nieuwe leden aantrekken en de verkoop in de shop omhoog pushen.

DE UITWERKING

Van strategie naar uitvoering

NeoScores werd Gustaf, een frisse naam die beter paste bij het product en de doelgroep. Daar hoorde een gloednieuwe website bij, waar simpliciteit, usability en design prio kregen. Onze designers creëerden een nieuw logo, bedachten een opmerkelijke huisstijl en vertaalden die in print en online bannering.

Ondertussen bouwden onze community managers aan een online gemeenschap rond het nieuw merk met op maat gemaakte content. Er werd gekozen voor een uitgebreide paid promoting, ondersteund door display advertising via Google. Om Gustaf mooi uit te leggen bij de doelgroep, ontwikkelden we een animatievideo.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE