Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

De Zes

• Universiteit Gent

Universiteit Gent is een icoon in de stad en voor een Gents communicatiebureau als SUPERMACHINE dus een vree wijze klant moatje. Ze klopten op SUPERMACHINES deur om de zes pijlers waarop de universiteit gebouwd is een menselijke toets te geven.

We herschreven de teksten naar korte, transparante copy, bedachten gepaste slogans, een logo, een lanceringscampagne en verwerkten het geheel in een bijzonder originele scroll-website.

Ook bij verdere communicatie rond dit project speelde SUPERMACHINE een ondersteunende rol.

UGENT

DE UITDAGING

Make it human

Universiteit Gent had een lijvig document klaar dat de zes pijlers waarop de instelling steunt in academische taal beschreef. Stevige teksten die ook een weg naar het brede publiek moesten vinden.

Daarvoor waren ze op zoek naar een communicatiebureau dat die teksten een menselijke make-over kon geven. Naar copy toe, maar ook visueel aantrekkelijk op een website, in print en op andere dragers.

ONZE AANPAK

Kort en krachtig

De teksten in originele vorm waren lang en behoorlijk academisch geschreven. Ze aantrekkelijk voor een breed publiek maken, was de hoofduitdaging. Maar dit in een stijl die zowel bij de doelgroep als bij de universiteit zelf paste. No-nonsense en krachtig.

Iets wat ook in de grafische uitwerking zichtbaar moest zijn. Het eigenzinnige karakter van de universiteit gekoppeld aan de nieuwe slogans en de inhoud van de zes pijlers. Maar toegankelijk voor zowel studenten, werknemers en partners van de UGent.

DE UITWERKING

Durf denken

Copywise werd gekozen om voor de slogans in de stijl van het alombekende ‘Durf Denken’ te blijven. Gekoppeld aan die stijl werden de teksten, met de brede doelgroep in het achterhoofd, herschreven tot een luchtig en stevig ingekort geheel. Met wat pit en karakter.

Die teksten en slogans kregen een vertaling in een logo en een scroll-website, waarbij elke pijler een aparte, handgemaakte visual kreeg. Daarvoor trok SUPERMACHINE de fotostudio in met toepasselijke props. Die visuals werden later ook vertaald naar print.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE