Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

De oplaadvriend

• Bebat

Wat is de grootste angst bij jongeren? Een lege smartphonebatterij! En net dat werd de insteek van SUPERMACHINES zomercampagne voor Bebat, die ook het jaar erop herhaald werd.

Bebat had al heel wat campagnes en acties lopen maar was op zoek naar wat meer voeling bij de jongeren. SUPERMACHINE bedacht de Oplaadvriend, een levensgrote batterij die met je meeging op de festivalweide en terwijl jouw smartphone helemaal vol laadde. Of je nu een concert meepikte, een frietje ging eten of een dutje deed, de Oplaadvriend was voor een half uur van jou!

BEBAT

DE UITDAGING

Iets met jongeren

Bebat had al heel wat campagnes en acties lopen gericht naar jonge kinderen en hun ouders, maar miste volgens SUPERMACHINE een héle grote doelgroep. Welke? De young adults van deze wereld, 18 - 28 jaar.

SUPERMACHINE trok daarom zijn stoute schoenen aan en stelde proactief een campagne voor aan BEBAT. Een campagne die de doelgroept opzoekt op de plaats waar de doelgroep zich bevindt en verder via social media ondersteunt. Enter De Oplaadvriend.

ONZE AANPAK

Naar de zomerfestivals!

SUPERMACHINE begon dit project met uitgebreide research naar de doelgroep en kwam al snel tot de conclusie dat de zomerfestivals het ideale decor vormden.

Daarnaast werd ook naar de ideale link tussen Bebat en jongeren gezocht en dat bleek de lege batterij te zijn. Voor de één een must, voor de ander een verschrikking.

DE UITWERKING

De oplaadvriend, je buddy

SUPERMACHINE koppelde voorgaande research aan een concreet creatief concept en riep de Oplaadvriend in het leven. Een levensgrote, wandelende batterij die overal met je mee ging om je smartphonebatterij op te laden.

De Oplaadvriend kreeg een eigen Twitter-account, een mini-website en een Facebookpagina waarop op ludieke manier aangekondigd werd waar en wanneer de Oplaadvriend rondliep. Er werd bewust gekozen voor een luchtige communicatiestijl, op maat van de jongeren.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE