Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

Billie

• N.E.W.S Agency

En? Zit Delirium, het nummer van Billie al in je hoofd? Bij SUPERMACHINE alvast wel. Kan ook moeilijk anders, gezien we op heel korte tijd de website voor haar nieuwe EP uit de grond gestampt hebben. Topschijf trouwens.

Maar communicatie verloopt niet alleen via de website natuurlijk, dus coachen we Billie en haar team ook bij community management en de andere aspecten van social media. Billie conquering the world.

Billie

DE UITDAGING

Strakke deadlines

Tijd was onze vriend niet bij dit project. De release van Billie haar EP kwam gevaarlijk dichtbij, dus moest er in een sneltempo een passende website opgezet worden.

Ene die uitstraalde waar Billie voor staat, de EP in een mooi daglicht zette maar ook kijkers en luisteraars moest overtuigen om de muziek van Billie aan te schaffen.

DE UITWERKING

Responsive cover artwork

Bij de website werd vooral gekeken naar de stijl van Billie, haar muziek zelf en het bestaande artwork. Om de doelgroep optimaal te bereiken werd ook het ‘responsive cover artwork’ uitgevonden. Zo schaalt het grafische werk perfect mee op alle schermresoluties.

Naast de website kregen Billie en haar team ook een uitgebreide social media coaching, waarbij we advies verleenden rond contentstrategie, community management en de praktische kanten van social media.

WAT ONZE KLANTEN ZEGGEN

My very own website and an enormous boost of Facebook likes. Proud that I could work with the talented people of SUPERMACHINE.

Billie • Artist

ONZE AANPAK

Artwork recupereren

Billie en haar team wilden de laatste release echt in de verf zetten, dus recupereerden we het artwork van die EP als kapstok voor de hele website. De menustructuur werd verwerkt in de grafische elementen om zo dicht bij het merk Billie te blijven.

Om Billie en haar nieuwe EP een extra boost te geven, werd ook nagedacht over een correcte vertaling naar social media toe. Daar werd vooral rekening gehouden met doelgroep en budget.

Art direction: Mickael Karkousse
Fotografie: Boy Kortenkaas
Grafisch ontwerp: Benjamin Martijn, Duall

 

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE