Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

Batida de Côco

• P. Bruggeman

Batida had geen community op social media - amper 25 likes op Facebook - en wou daar dringend iets aan gaan doen. Vooral jongeren tussen 18 en 25 was de doelgroep, aangezien zij het drankje nog niet zo goed kennen.

Daarvoor ging het merk op zoek naar een communicatiebureau dat hen kon bijstaan met social media strategie, contentcreatie en coaching. Hallo SUPERMACHINE! 

DE UITDAGING

Van nul naar … zo veel mogelijk

Batida had geen community op social media - amper 25 likes op Facebook- en wou daar dringend iets aan gaan doen. Vooral jongeren tussen 18 en 25 is de doelgroep, aangezien zij het drankje nog niet zo goed kennen.

Daarvoor ging het merk op zoek naar een communicatiebureau dat hen kon bijstaan met social media strategie, contentcreatie en coaching. Hallo SUPERMACHINE!

ONZE AANPAK

Een nieuwe doelgroep

Research, research, research. Onze strategen trokken de loupe boven en zochten uit op verschillende manieren waar de jongeren tussen 18 en 25 echt mee bezig zijn. Maar ook hoe ze naar alcoholische dranken keken.

Op basis daarvan werd een uitgekiende social media strategie geschreven, op maat van zowel Batida als de doelgroep. Die twee dicht bij elkaar brengen was the main goal. Contentkalenders werden volgepropt met Facebookposts, designers aan het werk gezet en copywriters boven gehaald.

DE UITWERKING

"A pura alegria da vida!"

De leefwereld van jongeren werd vertaald in contentlijnen. Zo kwam er een interactieve Batida playlist op Spotify, geven we jongeren tips om te experimenteren met cocktails, delen we reistips en zetten we de Batida zomerevents in de kijker.

Via wedstrijden en give-aways wordt de interactie nog meer gestimuleerd. Zon, zee, strand, exotisch. Er loopt zelfs een Facebookspel met als hoofdprijs een reisje naar Brazilië. Hop naar die Facebookpage

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE