Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

Ava & Trix

• Curious Cats

Wetenschap plezierig maken bij kinderen van 8 tot 11 jaar met een focus op experimenteren, ontdekken en leren; daar staat Ava & Trix voor. Via een toffe app probeert Curious Cats (het bedrijf achter Ava&Trix) een nieuwe groep vol jonge wetenschappertjes op te bouwen.

SUPERMACHINE stapte hier enthousiast in mee en bouwde een website gericht naar leerkrachten, helemaal in lijn met de app. Bedoeling was om leerkrachten dat eerste duwtje te geven.

Maar ook op social media werd een campagne uitgerold met wetenschappelijke content.

ava

DE UITDAGING

Leren experimenteren

Twee problemen op ons bord. Als kleuter experimenteren kinderen à volonté maar eenmaal in het eerste leerjaar is er geen koppeling met wetenschap. Leren schrijven, lezen en rekenen krijgt voorrang. En dus valt het experimenteren wat weg. Spijtig!

Maar ook leerkrachten voelen zich niet helemaal thuis in de wereld van de wetenschap. De drempel is te hoog, dus moet daar een oplossing voor gevonden worden. En daar wil Curious Cats met Ava&Trix een rol in spelen.  Aan SUPERMACHINE om die mensen te bereiken.

Onze Aanpak

Mikken op leerkrachten

SUPERMACHINE begon dit project met uitgebreide research naar de mogelijke doelgroepen die belangrijk waren in de beslissing om een app als Ava & Trix aan te kopen.

Uiteindelijk opteerden we om ons vooral te richten op leerkrachten. Zij staan dichtst bij de kinderen en moeten ook met de app aan de slag.

DE UITWERKING

Wist je dat…

Leerkrachten kregen een op maat gemaakte website die hen vooral moest overtuigen om bij de directie op de deur te kloppen om de app aan te kopen. Daarvoor werd het speelse karakter van de twee hoofdpersonages Ava & Trix overgenomen. Fun, fast en easy.

Maar ook via social media werd gemikt op die doelgroep met een uitgeschreven strategie en contentplanning. We toonden aan hoe dicht wetenschap staat bij leerkrachten en kinderen en gaven een bom inspiratie voor proefjes in de klas, ondersteund met leuke weetjes.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE