Split én vertrouwen in de toekomst bij SUPERMACHINE.

>
P PRESS PRESS RELEASE RELEASE


Het Gentse bureau SUPERMACHINE splitst. Vandaag zien twéé nieuwe bureaus het levenslicht : dat van Bas De Hooghe én van Elke De Vilder.

Het bureau van Elke De Vilder zal opnieuw SUPERMACHINE heten. Het account team blijft in de vaardige handen van Elke en kreeg ondertussen het vertrouwen van alreeds enkele nieuwe klanten.

Elke De Vilder: “Adverteerders hebben nood aan multi-disciplinaire agentschappen die van veel meer kaas gegeten hebben dan enkel creativiteit. De tijd van eenrichtingscampagnes met zware mediadruk als enige vorm van communicatie is voorbij. We hebben vandaag door de komst van data en technologie immers de kracht om op constante basis de interactie aan te gaan met de consument. Die innovatie, of zeg maar disruptie in de reclamesector is vandaag brandend actueel.”

“SUPERMACHINE zal zich aanpassen aan die nieuwe noden van de adverteerder van vandaag. Zo werven wij naast klassieke art directors en copywriters ook data experten, creative technologists, service en product designers aan. Zij brengen een nieuwe en frisse kijk op reclame maken vandaag. Pas dan zal reclame terug relevantie en een financieel draagvlak creëren voor adverteerders en zijn eindconsument.” zegt Elke De Vilder.


Bas De Hooghe en z’n team heten voortaan FAITH, en zetten hoog in op customer intimacy en belevingsgerichte content.

Daarbij spelen ook een aantal inbound principes een belangrijke rol. FAITH herwerkt ze tot een eigen modus operandi : ‘to Foster, Attract, Inspire, Trigger and Harvest’ schrijven ze in hun beginselverklaring.

Bas De Hooghe: "We hebben onder meer tijdens de Cannes Lions vastgesteld dat consumenten, adverteerders en overheden hard op zoek zijn naar herstel van vertrouwen. Wij zien dat als een kans, als een momentum waarin we dingen kunnen veranderen. We willen voor onze klanten een blijvende achterban van trouwe volgelingen creëren. Afzijdige consumenten en non-believers willen we bekeren tot echte ‘brand-disciples'"

Daartoe versterkt het team van De Hooghe z’n samenwerking met brand-specialisten MAKEOUT - Stijn Hens en Vincent Janssen. Bas De Hooghe : "'Have FAITH & Makeout’ zorgen samen voor het volledige plaatje. We willen niet de hele tijd ‘preken voor de eigen parochie’. We zullen onze klanten vaak challengen en al heel vroeg mee in (de voorbereiding van) een communicatieproject stappen. In dat traject zullen we, telkens wanneer dat nodig is, met de hulp van Makeout, ook het ‘brand’ mee onder de loep nemen".

Het creatieve team blijft bij FAITH, onder leiding van Bas De Hooghe en Peter Lissens. Onder meer Vacature, Coca-Cola, Fox, Janssen Pharmaceutica en Versele-Laga betuigden al hun geloof in FAITH en zijn werkwijze.

Meer weten over SUPERMACHINE? www.supermachine.be
Nood aan FAITH? www.thisisfaith.be