Joke over de Effie Awards.

>
E Effie Effie Awards Awards

Chaoot zijn heeft zijn voor en nadelen. Vaak ben ik "all over the place" maar ik zie ook graag resultaat, ik kijk graag in de toekomst en plan graag vooruit. Stap voor stap alles aflijnen om doelbewust te werk te gaan. Neurotische trekjes, quoi

Wat zeg ik, ik streef voor strategieën waar zelfs Napoleon fist bumps en high fives voor zou geven. In de reklam is strategisch en resultaatgericht denken de belangrijkste pijler als het mij betreft. Geniale-mindblowing-creatie zonder duidelijk plan, doel en insights leidt tot losse flodders.

Een award show als de Effies moedig ik dus graag met veel toeters en bellen aan en ik brand kaarsjes dat we met SUPERMACHINE snel ook zo’n blinkend kleinnood in ontvangst kunnen nemen. (I ain’t sayin' I’m a golddigger…).

giphy-downsized.gif#asset:455


KLARAFY

Klarafy sleepte de Strategic Shift award in de wacht. Terecht. Op basis van klare klara (ebdem) insights werd er gezocht naar een nieuwe manier om de beoogde doelgroep te bereiken en zo de gemiddelde leeftijd van de Klara luisteraar te laten dalen. Naast een sterke printcampagne werd er voornamelijk online gewerkt. Klassieke muziek wordt hier gekoppeld aan je favoriete spotify lists. Hierdoor wordt klassieke muziek uit het stoffig karakter gehaald en gekaderd als de basis van de “Hit me baby one more time’s” tot “Sign of the times’”. 

Door in te spelen op nieuwe technologische ontwikkelingen en zelfs te gaan werken met een speler die als concurrentie kan beschouwd worden neemt Klara met FamousGrey een grote sprong in de juiste richting. Zoals ze zelf aanhaalden was het een proces van “trial and error” maar zoals altijd wordt hard werk beloond. Hier bij SUPERMACHINE vinden we dat dit de weg is die we moeten en willen uitgaan en kunnen deze case met menig fist bumps en high fives toejuichen. Job well done! 

PLAY UNIFIED
Laat ik me leiden door mijn teer vrouwenhart of is deze case echt zo goed?!
Strategic shifts naar nieuwe vormen van communicatie en reclame maken staan voor mij in één rechte lijn met het menselijke aspect van campagnes. Zonder ziel, zonder menselijke connectie kan een idee nog zo geniaal zijn, het zal nooit zijn “Ziel” raken. 

Door in te spelen op de pure emotionele essentie van sport, namelijk het competitieve aspect wordt het draagvlak van PLAY UNIFIED meteen op een ander niveau gebracht. Rechtoe rechtaan communicatie met een sterke uitrol op social media, de goodwill van enkele Belgische topatleten en een pak mediaandacht. Nen Binnenkopper vind ik dit.


Deze ochtend stond ik op met deze twee cases en voelde dat ze onder mijn huid waren gekropen. Het is vaak makkelijk om andermans succes als een doorn in het oog te zien maar hier bij SUPERMACHINE zijn we er van overtuigd dat dit juist zorgt voor stimulans. Met een vat vol energie hebben we gisteren Brussel verlaten. 

We weten wie we volgend jaar in onze speech zullen moeten vermelden...

Joke.